oldtimer opel forum

het forum voor de opel oldtimers. Schrijf je in en help jezelf en anderen om deze mooie oldtimers op de weg te houden, doormiddel van kennis, onderdelen en contacten. Hoe meer actieve leden, hoe meer kennis. WELKOM !
Het is 09 sep 2010 21:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Vraagje?
BerichtGeplaatst: 06 jan 2008 21:53 
Zou iemand mij kunnen vertellen waar dit gat (bij 'n commodore b 2.5s automaat) voor dient? Om de ontsteking af te stellen toevallig?

Ik hoor namelijk verschillende verhalen en heb er zelf geen verstand van. :oops:

Alvast bedankt.

Ik hoop dat de foto's een beetje duidelijk zijn. Het gat (3 bij 4 cm)zit aan de motorblokzijde tegen de bol aan waar de koppelomvormer in zit en als je erin kijkt zie je het vliegwiel/turbine...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jan 2008 22:35 
hero member
hero member

ja daar kun je met een stroboscooplamp de onsteking mee stellen tevens het b.d.p. (bovenste dode punt) zien.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jan 2008 22:44 
Bedankt wah.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 jan 2008 12:40 
newbie
newbie

weet ik dat ook direct ik had het me ook al stiekem eens afgevraagd. bij mij ook in de commodore 2.5s aut.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 jan 2008 12:49 
Waarom zo een gat dan he....

Ik wist ook niet meer hoe of wat, er hadden namelijk 3 "monteurs" naar mijn auto gekeken omdat ie automaatbakolie lekte. Het enige wat ze zeiden: "er zit een gat in je motorblok.....".

Toen zei "een mannetje" dat het was om de ontsteking af te stellen, om het zeker te weten heb ik hier maar mijn vraag gesteld.

Blijkt dat dat gat er moet zitten, nu is mijn automaat dus gewoon naar de klote. Als het goed is komt er een andere koppelomvormer onder te liggen, die had dat mannetje nog wel liggen :)

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 jan 2008 19:30 
hero member
hero member

zowieso hebben alle cih (4 + 6 cyl.)motoren dat zelfde gat.

sterkte met jou automatenbak.

gr,
Guus.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 maart 2008 15:34 
Weet iemand toevallig een adresje in de buurt van Nijmegen (of waar dan ook) waar ze automatische transmissies reviseren tegen een schappelijk prijsje. Ik heb bij autrans.nl een offerte aangevraagd (1150 euro ex BTW) en bij mobiele-transmissie (1000 euro ex BTW, dan moest ik de bak wel even naar Nijkerk komen brengen, lekker mobiele service :peace: ) Of zijn dat redelijk normale prijzen?

Misschien dat er iemand is die ook thuis is in het reviseren en het tegen een betere prijs wil doen....

Gr. Dirk
Nijmegen

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 maart 2008 16:01 
hero member
hero member

hier in oss zit er een zorg van de week even voor een adress
kun je di even bellen voor een prijsje die is niet al te duur

Afbeelding

ik zoek nog een stukje op mijn kadett wat origineel is

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 maart 2008 16:06 
hero member
hero member

je hebt pb

Afbeelding

ik zoek nog een stukje op mijn kadett wat origineel is

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 maart 2008 16:22 
Oja, thanx, pb, ik zag het.

Ik was even vergeten te melden dat de wagen dus niet meer rijdt nu, staat (te) lang stil, ik de bak er niet zelf onderuit krijg (zou niet weten hoe). Wat overblijft is een auto-ambulance regelen, dus ja.

Groeten Dirk

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 sep 2008 20:32 
Moet je bij zo'n auto de timing afstellen aan de achterkant van je blok (bell housing)? :shock: Kan dat niet vooraan bij je krukas poulie of (torsion damper als het erop zit)? Deze blokken en bakken zitten er toch gewoon in de lengte richting van de auto in (zoals het hoort :P dat gekke hedendaagse spul heeft het in de breedte).

Al een wat oud topic, ik weet het. Maar hoe zit het met de automaatbak eigenlijk? Ben wel benieuwd wat zoiets nou gekost heeft (revisie). Wat waren de klachten eigenlijk? Te weinig olie of slecht/weinig vacuum en je bak doet ook gelijk niks meer. Niet te gauw in de stress schieten en hals over kop naar een revisie bedrijf gaan :wink: Ik zoek trouwens ook nog zo'n type bak :D Je zei namelijk dat hij lekte en daarna ineens niet meer reed. Zonder ATF olie gaat zo'n auto nergens heen :wink:

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 sep 2008 11:52 
Hallo,
Ik heb een ranger gekocht (opel commodore) 2.8 gts coupe
Weet iemand hier wat meer van? Ik ben erg benieuwd!!
groet simon

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]